goed nieuws

Dat is pas goed nieuws! #168

Steeds meer mensen sluiten zich af voor de negativiteit van alledag en volgen het nieuws niet meer. De negatieve berichtgevingen worden ervaren als deprimerend en de manier waarop het nieuws tegenwoordig wordt gebracht lijkt vooral sensatiebelust te zijn en enkel en alleen nog te draaien om kijkcijfers en shockwaarde. Ik besloot jaren geleden ook om het nieuws niet meer te volgen en de kranten niet meer te lezen, maar ik vind het af en toe toch jammer om zo niet meer op de hoogte te zijn van alle actualiteiten. Ik heb het volgen van het nieuws dus toch weer opgepakt, maar ik heb besloten selectiever te zijn in mijn aandacht en ook vooral mijn aandacht te richten op de dingen die wel positief zijn. Omdat ik positiviteit graag verspreid, heb ik besloten elke week het beste, leukste, mooiste en meest ontroerende nieuws met jullie te delen in de rubriek ‘Dat is pas goed nieuws’.

HappySoaps bij Albert Heijn

Sinds kort zijn de soap bars van HappySoaps verkrijgbaar bij diverse filialen van Albert Heijn! De shampoo bars, body bars, conditioner bars, deodorant en accessoires worden verkocht zonder plastic verpakkingen. De producten zijn gemaakt in Nederland en een stuk duurzamer dan shampoo en douchegel uit plastic flessen. Het is fijn om te zien dat Albert Heijn ruimte geeft aan dit soort producten en het aanbod aan plasticvrije producten uitbreidt.

De energietransitie in Rotterdam

Rotterdam

Rotterdam wil de energietransitie in de stad een flinke impuls geven en heeft daarom 15 nieuwe projecten op de planning staan. In september vorig jaar zette de gemeente in op 37 groene projecten voor het uitvoeringsplan Energietransitie, maar dit aantal is nu opgeschaald naar 52 projecten. Onder de projecten vind je onder andere plannen om Rotterdamse VvE’s te ondersteunen bij de verduurzaming van hun panden, er komt een pakket voor bedrijven om waarmee zij worden geholpen bij het aanleggen van zonnepanelen en er wordt een kant-en-klaar pakket aangeboden voor woningeigenaren voor het aanleggen van zonnepanelen en het isoleren van hun huis.

Een kijkje in directiekamers

Madeleijn van den Nieuwenhuizen, beter bekend als de persoon achter het ontzettend populaire Instagramaccount Zeikschrift waar ze onzin in de media aan de kaak stelt, is deze week begonnen met het Instagramaccount Directiekamers. Op dit kanaal wil ze voor iedereen in beeld brengen wie er in ons land de beslissingen nemen en onze koers bepalen. De vraag aan de volgers is: voel jij je gerepresenteerd? Je krijgt een kijkje in de top van grote instellingen en bedrijven als Shell, de Kamer van Koophandel, AEGON, Ymere, PvdA en Jeugdzorg Nederland. Op deze manier wordt de macht in Nederland ineens heel zichtbaar en wordt er hopelijk aangezet tot het stellen van kritische vragen over representatie.

BP gaat vergroenen

BP

Oliemaatschappij BP heeft aangekondigd te willen vergroenen. Ze willen minder gas en olie produceren en de focus meer richten op duurzame energiebronnen. BP wil de productie van biobrandstoffen de komende 10 jaar vervijfvoudigen en de productie van stroom uit hernieuwbare energiebronnen vertwintigvoudigen. Dit bedrijf is één van de grootste oliemaatschappijen ter wereld en heeft daarmee een enorme invloed. Alhoewel ze olie en gas niet de rug toe keren, is dit binnen deze wereld toch een enorme stap voorwaarts!



There are no comments

Add yours

CommentLuv badge