kartonnen doos

Duurzaam knutselen met dozen

Steeds meer mensen proberen duurzamere keuzes te maken en hun leven eco-vriendelijk in te richten. Er zijn allerlei manieren om dit te doen en er is niet één juiste manier. Maar sommige stappen hebben een groter effect dan andere stappen. Zo is het kopen van minder nieuwe spullen echt een enorme bron van impact. Dit betekent natuurlijk niet dat je direct heel sober hoeft te leven. Bijna alles is wel tweedehands verkrijgbaar en door creatief om te gaan met oude materialen kun je de mooiste dingen maken. Plan dus maar alvast een knutselmiddag in met een vriend(in) of met de kinderen, want ik tip de leukste creatieve projecten die je kunt maken door het hergebruiken van allerlei materialen. In dit artikel tip ik de leukste ideeën om duurzaam te knutselen met dozen. Met een beetje fantasie zijn de mogelijkheden eindeloos!

Kartonnen auto

Voor kinderen kan een simpele kartonnen doos echt van alles zijn. Met een beetje fantasie en handigheid kun je in een handomdraai een supermooie auto maken van een simpele doos. Het idee is afkomstig van Frugal Fun 4 Boys (maar natuurlijk ook gewoon voor meisjes!).

Diorama

Ik vond een diorama vroeger superleuk om te maken in een oude schoenendoos, maar dit kan natuurlijk in elke doos gedaan worden. En de mogelijkheden zijn eindeloos. Laat de kinderen zelf verzinnen wat het thema is van hun diorama en geef ze de materialen om helemaal los te gaan.

Schip

De knuffels van kinderen beleven vaak de wildste avonturen. Maak een eenvoudige boot van een doos met de tutorial van The Craft Train en zie wat voor avonturen je kind beleeft met de knuffeldieren.

Autoweg

Dit project staat op mijn wishlist want ik weet zeker dat elk kind dit geweldig zal vinden. Het idee is afkomstig van Create, Make and Play.

Nagelsalon

Voor alle kindjes die dol zijn op verven is deze eenvoudige DIY een aanrader. Het idee is afkomstig van Happy Toddler Playtime.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *