Steeds meer mensen sluiten zich af voor de negativiteit van alledag en volgen het nieuws niet meer. De negatieve berichtgevingen worden ervaren als deprimerend en de manier waarop het nieuws tegenwoordig wordt gebracht lijkt vooral sensatiebelust te zijn en enkel en alleen nog te draaien om kijkcijfers en shockwaarde. Ik besloot jaren geleden ook om het nieuws niet meer te volgen en de kranten niet meer te lezen, maar ik vind het af en toe toch jammer om zo niet meer op de hoogte te zijn van alle actualiteiten. Ik heb het volgen van het nieuws dus toch weer opgepakt, maar ik heb besloten selectiever te zijn in mijn aandacht en ook vooral mijn aandacht te richten op de dingen die wel positief zijn. Omdat ik positiviteit graag verspreid, heb ik besloten elke week het beste, leukste, mooiste en meest ontroerende nieuws met jullie te delen in de rubriek ‘Dat is pas goed nieuws’.
SIRE start #DASLIEF
SIRE, de stichting voor ideële reclamecampagnes, is deze week een nieuwe campagne gestart, genaamd #DASLIEF. In deze campagne worden initiatieven die worden opgezet om elkaar te helpen tijdens de coronacrisis in het zonnetje gezet. De actie is een vervolg op de campagne #DOESLIEF en licht bijzondere berichten op social media uit die onder andere te vinden zijn onder de hashtag #coronahulp. Het is een echte opsteker in deze stressvolle tijden.
Wilde dieren profiteren van lockdown
Natuurlijk is het balen dat we allemaal verplicht thuis moeten blijven om de verspreiding van het corona virus te voorkomen, maar het heeft ook zo zijn voordelen. Zo profiteren allerlei dieren optimaal van onze lockdown. Het is veel rustiger op straat en langzaam maar zeker nemen dieren weer meer ruimte in. Het is een prachtig gezicht! Herten lopen in de straten van Nara in Japan. De kust van Lima in Peru wemelt van de meeuwen en pelikanen. In Barcelona in Spanje liep een everzwijn door het centrum. En wilde kalkoenen verkennen het terrein in de Bay Area in Amerika.
Eendjes in DWDD
Deze week onthulde vormgever Thijs van De Wereld Draait Door een goed bewaard geheim: jarenlang verstopt hij eendjes in het decor van het populaire programma. De eendjes waren een inside joke tussen hem en zijn vriendin, maar al snel betrok Thijs meer leden van het team erbij. Soms waren de badeendjes duidelijk in beeld, soms waren ze verstopt op een scrabblebord, op een t-shirt of in een tekening. Lees zeker het artikel voor meer voorbeelden want het is zó creatief en ontzettend grappig!