konijn

Dat is pas goed nieuws! #45

Steeds meer mensen sluiten zich af voor de negativiteit van alledag en volgen het nieuws niet meer. De negatieve berichtgevingen worden ervaren als deprimerend en de manier waarop het nieuws tegenwoordig wordt gebracht lijkt vooral sensatiebelust te zijn en enkel en alleen nog te draaien om kijkcijfers en shockwaarde. Ik besloot jaren geleden ook om het nieuws niet meer te volgen en de kranten niet meer te lezen, maar ik vind het af en toe toch jammer om zo niet meer op de hoogte te zijn van alle actualiteiten. Ik heb het volgen van het nieuws dus toch weer opgepakt, maar ik heb besloten selectiever te zijn in mijn aandacht en ook vooral mijn aandacht te richten op de dingen die wel positief zijn. Omdat ik positiviteit graag verspreid, heb ik besloten elke week het beste, leukste, mooiste en meest ontroerende nieuws met jullie te delen in de rubriek ‘Dat is pas goed nieuws’.

 Vegetarische Slager Pop-Up Restaurant

De Vegetarische Slager

Fans van De Vegetarische Slager hebben het wellicht al meegekregen: de conceptstore in Den Haag heeft per 31 maart de deuren gesloten voor een periode van 2 jaar. De locatie krijgt een flinke make-over en zal nog groter worden. Tot die tijd willen liefhebbers van hun vegetarische hapjes natuurlijk wel ergens terecht kunnen. Gelukkig bieden ze daar een oplossing voor, want vanaf vandaag, 1 april, zal De Vegetarische Slager een heus pop-up restaurant openen in Den Haag! Hier geniet je van diverse vegetarische en vegan maaltijden, maar hier kun je ook gewoon terecht om hun diepvriesproducten te kopen. Het restaurant opent de deuren aan de Hooikade 4 en zal van dinsdag tot en met zaterdag geopend zijn van 10.00 uur tot 22.00 uur en op zondag van 11.00 uur tot 21.00 uur.

Genderneutrale reclame van Zeeman

Omdat wij geen kabelabonnement hebben, kijken wij heel weinig programma’s en nog minder reclame. Dit betekent dat heel veel reclame ons, gelukkig, volledig ontgaat, maar soms tref ik via andere kanalen toch de meest spraakmakende reclames aan. Zo las ik deze week dat de winkelketen Zeeman een nieuwe reclame heeft uitgezonden met een prachtige genderneutrale boodschap. In bovenstaand filmpje wordt reclame gemaakt voor de kleding van Zeeman en zie je jongens in roze tutu’s met zwaarden en met poppen en kinderwagens en meisjes op een eenhoorn of achter een drumstel. De reclame besluit met de leus ‘zo eenvoudig kan het zijn’. Nou inderdaad, daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Een circulaire foodcourt op DGTL

Festival

Het dancefestival DGTL stond al bekend om de duurzame innovaties, maar dit jaar gaat het festival nog een stapje verder wat betreft duurzame organisatie met een circulaire foodcourt. Het festival, dat op 30, 31 maart en 1 april plaatsvindt op de NDSM-werf, zal ook dit jaar volledig vegetarisch zijn en geen wegwerpbekers gebruiken. Daarnaast zal er gebruik worden gebruikt van biologisch afbreekbaar servies en zal al het biologisch afval van het festival worden gecomposteerd. Deze compost zal naar de stadsboeren gaan die vervolgens de producten voor DGTL 2019 zullen telen. Wat een fantastische ontwikkelingen. Ik hoop natuurlijk dat veel andere festivals zullen volgen!

4 gedachten over “Dat is pas goed nieuws! #45”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *