Dat is pas goed nieuws

Dat is pas goed nieuws! #24

Steeds meer mensen sluiten zich af voor de negativiteit van alledag en volgen het nieuws niet meer. De negatieve berichtgevingen worden ervaren als deprimerend en de manier waarop het nieuws tegenwoordig wordt gebracht lijkt vooral sensatiebelust te zijn en enkel en alleen nog te draaien om kijkcijfers en shockwaarde. Ik besloot jaren geleden ook om het nieuws niet meer te volgen en de kranten niet meer te lezen, maar ik vind het af en toe toch jammer om zo niet meer op de hoogte te zijn van alle actualiteiten. Ik heb het volgen van het nieuws dus toch weer opgepakt, maar ik heb besloten selectiever te zijn in mijn aandacht en ook vooral mijn aandacht te richten op de dingen die wel positief zijn. Omdat ik positiviteit graag verspreid heb ik besloten elke week het beste, leukste, mooiste en meest ontroerende nieuws met jullie te delen in de nieuwe rubriek ‘Dat is pas goed nieuws!’.

Vleesvervangers doen het goed

tofu

In de Belgische media werd deze week bekend gemaakt dat vleesvervangers in België aan een enorme opmars bezig zijn. In drie jaar tijd is de verkoop van diverse soorten vleesvervangers met 40 procent gestegen. Deze trend is ook op te merken in Nederland en zowel het vegetarisch en veganistisch aanbod in de winkels als in restaurants is merkbaar aan het toenemen. Dat juich ik natuurlijk van harte toe!

Beeldvorming in de media

beeldvorming media

Deze week maakte Women Inc. bekend dat zij een samenwerking zijn aangegaan met RTL, NPO en Vice om stereotypering in de media tegen te gaan. De coalitie zal zich inzetten voor inclusiviteit in de media en het verbeteren van het bewustzijn over vooroordelen wat betreft geslacht, leeftijd, etniciteit en sociaal-economische status. Elk platform zal dit op zijn eigen manier vormgeven, passend bij het publiek, maar het doel is gelijk. Wat fijn dat er op zo’n grootschalige en positieve manier wordt gewerkt aan representatie en beeldvorming.

Restaurant zet maaltijden op de stoep voor daklozen

restaurant

Een restaurant in Manchester kwam deze week in het nieuws met een wel heel sympathieke actie. Zij zetten namelijk, in het kader van een nieuw project, iedere dag na sluitingstijd een aantal papieren tassen op straat met daarin eten voor de daklozen. The Bosu Project hoopt zo een steentje bij te kunnen dragen aan het welzijn van alle burgers in de stad.

De Vegetarische Slager goes UK

De Vegetarische Slager

Er lijkt voorlopig nog geen einde te zijn aan het succes en de groei van De Vegetarische Slager. Deze week werd bekend dat De Vegetarische Slager een samenwerking is aangegaan met de Britse supermarkt Waitrose. Deze supermarkt merkt ook het toegenomen succes van vegetarische en veganistische producten en wil het assortiment uitbreiden met meer vega(n) opties. De supermarkt introduceert 30 nieuwe vegetarische gerechten in het assortiment en enkele van deze gerechten zullen de producten van De Vegetarische Slager bevatten.



There are 2 comments

Add yours

Post a new comment

CommentLuv badge